בש"י ישראל

כתיבת תכניות ותיקי שטח

תיק שטח הינו תיק הנדרש על ידי שירותי כבאות והצלה. תיק השטח כולל בתוכו נתונים המאפשרים התארגנות מהירה של צוות החירום המקומי וכן הכנה מתאימה של כוחות כיבוי והצלה המוזעקים לאירוע.

    תיק שטח הינו תיק הנדרש על ידי שירותי כבאות והצלה. תיק זה כולל את המערך האירגוני והבטיחותי לניהול אירוע שריפה, או אירוע חירום בשגרה ובחירום. תיק השטח כולל בתוכו נתוניםם המאפשרים התארגנות מהירה של צוות החירום המקומי וכן הכנה מתאימה של כוחות כיבוי והצלה המוזעקים לאירוע. בש"י הנדסת בטיחות תכין עבורךך תיק שטח המותאם על פי הוראות שירותי כבאות והצלה ומפקח כבאות ראשי ( מכ”ר 503 ), וכן על פי דרישות משטרת ישראל ומשרד החינוך.

    מטרת הכנת תיק שטח עפ"י הוראת מכ"ר 503

    תיק שטח אמור לתת מענה והיערכות לאירוע חירום, לשמש את שירותי הכבאות להכרת המבנה לצורכי לימוד ותרגול בשגרה, ולטיפול באירועים בזמן אמת.

    בין המבנים המפורטים בהוראה 503 ונדרשים להכין תיק שטח: מבני משרדים, מבני תעשייה, בתי מסחר, אצטדיונים ואולמות ספורט, קניונים, בתי אבות, בנקים, מוזיאונים, אוניברסיטאות ומכללות, בתי חולים, בתי מלון, כפרי נוער, אולמות אירועים וגני אירועים.

     על פי החוק ודרישות מפקדת כבאות ראשית ובהתאם להוראת מכ"ר 503, בעלי עסקים מחויבים להכין תיקי שטח על מנת לספק לגורמי ביטחון כגון מכבי אש מידע מקדים על תנאי השטח במתחם העבודה. מידע זה עשוי להיות חיוני במקרי חירום, מכוון שהוא מסייע לכוחות ההצלה לאתר עובדים ולחלצם בזמן. קבלת רשיון לעסק מותנה בהגשת תיק שטח תקין ומפורט ככל האפשר לשירותי הכבאות ומשטרת ישראל. המידע שבתיק גם מסייע להנהלת העסק לקבוע נהלים לזמן חירום וזמן שגרה ולהגביר את רמת הבטיחות במקום העבודה. הכנת תיק שטח היא משימה מורכבת הדורשת ידע מגוון ותשומת לב לפרטים רבים. רק מומחה בטיחות אש מוסמך יכול להכין תיק שטח תקין שיבטיח את ביטחונם של העובדים במקרי חירום.

    נושאים אליהם מתייחס תיק שטח:

    • שרטוטים ומפות של המבנה והסביבה
    • הסבר על דרכי הגישה של המבנה
    • מידע על הכניסות והיציאות של המתחם
    • פירוט בנוגע לדרכי מילוט ורחבות פינוי
    • הוראות ונהלים לשעת חירום
    • דף קשר של בעלי תפקיד במקום העבודה
    • מידע על אמצעים למקרי חירום הזמינים במתחם
    • תמונות של מערכות החשמל, המים וכיבוי האש של המתחם
    • פרטים על גורמים במבנה שעלולים להוות סיכון ומיקומם

     

      הרכבת תיק שטח היא אחד מהשירותים שאנו מספקים כמומחי בטיחות בעבודה. 

      אנו מחויבים לביצוע בדיקה יסודית של מתחם העסק שלך, מציאת ליקויי בטיחות והצעת פתרונות יעילים וחסכוניים ורק לאחר מכן, נכין עבורכם את תיק השטח בהתאם להוראות החוק, התקנות והוראות הרגולטורים.

      תהליך הביצוע הינו של בש"י הנדסת בטיחות, והיא זו העומדת מול כל הגורמים הרשמיים או הרגולטורים, לעניין האישורים המתאימים לקבלת רישיון עסק, ודואגים לכך שבית העסק שלך יעמוד בכל הקריטריונים המחמירים ביותר.

      שתף:

      שירותים נוספים

      דילוג לתוכן